• Blog
  • O mnie
  • KURSY
    • Produktywny Manager
    • Narzędzia AI w biurze
    • POWERR Feedback Masterclass
    • Makra i VBA Krok po Kroku
    • Lepszy Manager w 10 Dni (FREE)
    • E-book Produktywność Gigantów
    • E-book – 30 inspirujących historii
    • 12 trików w Excelu
  • Podcast
  • Prasówka
  • Kontakt
Lepszy Manager
  • Blog
  • O mnie
  • KURSY
    • Produktywny Manager
    • Narzędzia AI w biurze
    • POWERR Feedback Masterclass
    • Makra i VBA Krok po Kroku
    • Lepszy Manager w 10 Dni (FREE)
    • E-book Produktywność Gigantów
    • E-book – 30 inspirujących historii
    • 12 trików w Excelu
  • Podcast
  • Prasówka
  • Kontakt
Eksperci-radzą-jak-uzupełnić-profil-na-linkedin

Jak uzupełnić profil na LinkedIn, żeby oczarować każdego rekrutera?6 min

rozwój managera

Zastanawiasz się czasem dlaczego do niektórych znajomych rekruterzy dzwonią sami?

Dlaczego niektórzy nie muszą szukać pracy, bo ona szuka ich? Co to w ogóle ma znaczyć, że ktoś dzwoni i oferuje pracę?

Czy Ty też tak możesz? Możesz!

Zgadza się. Możesz nigdzie nie wysyłać CV, możesz nigdzie nie chodzić, niczego nie szukać, a praca sama Cię znajdzie. 

Ale pod jednym warunkiem…

Musisz porządnie uzupełnić swój profil na portalach zawodowo-biznesowych. 

Zapytałem ekspertów jak to zrobić dobrze. Dobrze, czyli tak, żeby przyciągnąć uwagę osób rekrutujących.

Dziś skupiłem się Linkedin.


Joanna Kałun

HR Manager z bogatym doświadczeniem. Jej naturalna umiejętność szybkiego rozpoznawania potrzeb kandydatów sprawia, że jest niezwykle skuteczna w swojej pracy. Praktyczne umiejętności zdobywała wa takich firmach jak Skelia, HCL Technologies, HAYS.

 

 


Anna Nitek 

Obecnie HR Site Service Lead. Uwielbia pracę z ludźmi. Zajmuje się projektowaniem i koordynacją wyboru talentów w ramach fuzji Dow-DuPont. Jest doradcą HR, tworzy politykę lokalną dla regionu CE (m.in. Polska, Węgry, Rumunia, Czechy, Słowacja) i zarządza relacjami pracowniczymi. Jej początki w HR sięgają 18- miesięcznego Treningu Managerskiego w Stanach Zjednoczonych.

 


#1 Jak uzupełnić profil na LinkedIn, żeby przyciągał uwagę osób rekrutujących?

Anna Nitek:

Nie ograniczałabym się jedynie do tej puli osób.

Pracowników poszukują na LinkedIn rekruterzy/sourcerzy, ale jeśli masz dobry profil to na ciekawe stanowisko polecą Cię też osoby, które niekoniecznie zajmują się rekrutacją na co dzień.

LinkedIn to świetne miejsce do zaprezentowania swoich sukcesów w pracy, zainteresowań i planów rozwoju, społeczności ze świata biznesu. Dlatego tak bardzo ważne jest, by profil był zaktualizowany i zawierał najważniejsze informacje dotyczące Twojej aktywności biznesowej.

Spersonalizuj swój profil: dodaj nowe zdjęcie, użyj obrazu w tle, sprawdź swoje ustawienia prywatności na profilu. Jeżeli szukasz nowej pracy nie ukrywaj ważnych informacji na swoim koncie LinkedIn. Informuj o zmianach w Twoim życiu zawodowym.

Joanna Kałun:

LinkedIn daje nam większe możliwości zaprezentowania siebie niż tradycyjne CV, dlatego warto poświęcić czas na uzupełnienie profilu, który pomoże nam zbudować profesjonalny wizerunek w sieci.

Uważam, że dobrą praktyką jest udzielanie rekomendacji osobom, z którymi dobrze nam się współpracowało, pamiętając oczywiście o tym, aby taka rekomendacja zawierała wartościowe informacje.

#2 Na którą część profilu na LinkedIn w pierwszej kolejności zwracasz uwagę?

Joanna Kałun:

Zacznijmy od początku…

NAGŁÓWEK

To, co na pewno rzuca się w oczy zaglądając na nowy profil, to właśnie nagłówek. Wiele razy spotkałam się z profilami, które w nagłówku miały wpisane nieaktualne stanowisko oraz miejsce pracy danej osoby. Gdyby nie to, że zawsze przeglądam cały profil, zanim skontaktuję się z potencjalnym kandydatem, to pewnie wysłałabym wiele niedopasowanych ofert. A wystarczy pamiętać o aktualizacji nagłówka przy okazji dopisywania zmian w historii zatrudnienia.

Jak uzupełnić profil na linkedin nagłówek

W nagłówku tkwi spory potencjał – to informacja, która jest zawsze widoczna przy naszym nazwisku, czy to podczas publikacji postów czy w wynikach wyszukiwania. Dlatego możemy spróbować podejść do niego nieszablonowo. Możemy tam zawrzeć informację dotyczącą tego, dlaczego to właśnie z nami dana osoba powinna się skontaktować, w czym się specjalizujemy i w jakich obszarach biznesu możemy wesprzeć innych.

PODSUMOWANIE

W tej sekcji możesz dać się lepiej poznać wszystkim, którzy odwiedzają Twój profil. Napisz angażujący tekst, który pozwoli wyróżnić się spośród innych potencjalnych kandydatów czy partnerów biznesowych. Jeśli opiszesz obszary, w których się specjalizujesz oraz te, w których chcesz się rozwijać – uda Ci się uniknąć nietrafionych ofert przesyłanych przez rekruterów (a przynajmniej większości z nich :) ).

Jak uzupełnić profil na linekdin podsumowanie

REKOMENDACJE

Często zwracam też uwagę na rekomendacje – i choć nie są one niezbędne, bo dobrze zbudowany profil pozwala na poznanie kandydata i podjęcie decyzji, czy decydujemy się na kontakt, to jednak profil uzupełniony o rekomendacje jest w stanie uwiarygodnić wizerunek stworzony przez kandydata, tworząc spójną całość.

Jak uzupełnić profil na linkedin rekomendacje

Anna Nitek:

Rekruterzy/sourcerzy szukają według „Keywords”. To może być:

  • nazwa twojej pozycji w firmie,
  • znajomość języków,
  • nazwa branży/firmy, w której obecnie pracujesz,
  • akronimy związane z Twoją specjalizacją (ACCA, Java, Workforce analytics).

Dbając o to, by wszystkie te informacje znalazły się na Twoim profilu, wzbudzisz zainteresowanie headhunterów.

To pierwszy etap – zauważyli Cię!

Jeśli miałeś dłuższe przerwy w aktywności zawodowej wyjaśnij to (przerwa na podróże/zmiana nazwy pracodawcy).

Wymień ciekawe projekty, w których brałeś udział, podkreśl swoją rolę i osiągnięcia. Poproś o referencje z poprzedniej pracy, poinformuj o wolontariacie, w którym bierzesz udział.

Drugi etap – poproszą o CV, by dowiedzieć się szczegółów.

Wszystkie te informacje, dają pogląd kim jesteś i czy będziesz pasował do organizacji, nie tylko jako specjalista w swojej dziedzinie, ale współpracownik i kumpel pasujący do zespołu.

Trzeci etap – zadzwonią i zaproszą na spotkanie, by poznać cię lepiej.

KURS LEPSZY MANAGER W 7 DNI

Kurs e-mailowy, w którym w ciągu 7 dni poruszam 7 najważniejszych obszarów zarządzania zespołem. Dowiesz się m.in. jak wyznaczać cele, jak podnosić motywację zespołu, jak integrować zespół i budować zaangażowanie, ale też jak zadbać o siebie i swój work-life balance. Dołącz za darmo.

#3 Jakich niestandardowych wskazówek możesz udzielić osobom budującym swój profil zawodowy w sieci?

Joanna Kałun:

Pracę nad własnym wizerunkiem w sieci polecam zacząć od sprawdzenia wyników wyszukiwania swojego imienia i nazwiska w Google.

Po prostu sprawdź co mówi o Tobie internet!

Osoby zaangażowane w pozyskiwanie talentów do organizacji coraz częściej sprawdzają, co inne media mówią o kandydacie i czy profesjonalny wizerunek budowany na portalach biznesowych, takich jak LinkedIn, jest spójny z tym w social mediach.

Anna Nitek:

Prowadzisz blog, vlog, stronę internetową, gdzie dzielisz się swoją wiedzą?
Dodaj link do tej aktywności w oddzielnej zakładce. W ten sposób Twoja „hobbystyczna” twórczość będzie bardziej widoczna dla sieci kontaktów. 

Ponadto polecam sprawdzać, w jaki sposób inni ludzie prezentują się w Linkedin. Przygotuj podsumowanie zawodowe, użyj niestandardowego opisu stanowiska np. „Marketing Ninja”, by przyciągnąć ciekawych ludzi do swoich kontaktów lub dostać interesujące oferty pracy.

Mów o Twoich sukcesach!

Aktualizuj informacje o szkoleniach, certyfikatach. Opowiedz w poście o awansie, dodaj uśmiechnięte zdjęcie, pochwal się ostatnio przeczytaną książką.

Pamiętaj o rozszerzaniu swojej grupy kontaktów, zapraszaj osoby o podobnym profilu zawodowym i o stanowisku które chciałbyś w przyszłości objąć. Czytaj ich profile, proś o opinie i doradztwo.

Stwórz grupy zainteresowań, dołącz do już istniejących, dziel się wiedzą, dyskutuj. Obserwuj profile firm leżących w kręgu Twojego zainteresowania, zapraszaj Team Leaderów i Rekruterów, Coachów, komentuj artykuły, posty.

Odpowiadaj na propozycje współpracy, nawet jeśli oferta nie jest zgodna z Twoimi planami zawodowymi, podziękuj i pozostań w kontakcie. Poinformuj, że szukasz pracy/jesteś otwarty na relokacje/chcesz zmienić swój profil zawodowy.


DARMOWY E-BOOK I ZAPIS NA NEWSLETTER

Podaj swoje imię i maila a podeślę Ci e-book, który podrzuci Ci masę pomysłów na integrację zespołów z pełnymi instrukcjami

Mam nadzieję, że wskazówki udzielone przez moich gości przydadzą Ci się w tworzeniu swojego profilu zawodowego w sieci.

A jeśli masz jeszcze jakieś niestandardowe pomysły to podrzuć w komentarzu. 

Cześć ;) 

Czy ten artykuł był przydatny?

Oceń artykuł

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów 2

Podziel się!
Marcin Masłowski

Starszy Manager ds. usprawniania procesów biznesowych, project manager, trener oraz wykładowca akademicki. Magister Finansów, Psychologii w Biznesie. Absolwent studiów podyplomowych, kursów i warsztatów na University of Cambridge, Duke University, University of Illinois at Urbana-Champaign, Krakowskiej Szkoły Binzesu i Wyższej Szkole Bankowej.

 Poprzedni post Zbyt wiele priorytetów? Mam skuteczny sposób, by sobie z tym poradzić
Kolejny post   Jedyny sposób, by dowiedzieć się co Twój pracownik naprawdę o Tobie myśli

Powiązane posty

  • expose szefa strona tytułowa lepszy manager

    Expose Szefa – opis, przykłady, najlepsze praktyki

    10 stycznia, 2023
  • W. E. Deming błędy managerow

    Deming i 5 niebezpiecznych błędów managerów

    14 października, 2022
  • To już koniec listy. Nie umieściłem w niej znanych klasyków takich jak "7 nawyków skutecznego działania" S. Coveya, czy "Winning znaczy zwyciężać" J.Welch, bo zakładam, że te pozycje dobrze znasz.

    Książki o zarządzaniu. 10 pozycji do przeczytania w 2019 roku

    27 marca, 2019

Odpowiedz

Anuluj pisanie odpowiedzi

O MNIE

Smiley face Nazywam się Marcin Masłowski i pomagam managerom w ich rozwoju zawodowym. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak angażować swój zespół, stale doskonalić swoją pracę i wyniki, poznawać narzędzia i metody pomocne w codziennej pracy i zarządzaniu, lepiej się organizować i poznać tajemnice największych liderów świata to serdecznie zapraszam. Więcej o mnie...

E-BOOK – 30 inspirujących historii

Chcesz być lepszym managerem, ale nie masz czasu na długie szkolenia?

Co powiesz na połączenie nauki i przyjemności?

Zerknij na mój najnowszy e-book!

Spodoba Ci się!

okladka

DOŁĄCZ DO KURSU MAKRA I VBA

kur makra i vba

 

Rewolucja Produktywności

Praktyczny kurs produktywności dla zapracowanych managerów, przedsiębiorców i specjalistów, dzięki któremu zbudujesz skuteczny system produktywności, nawet jeśli wszystkie inne metody dotychczas Cię zawiodły. Odzyskasz czas, spokój i poczucie kontroli nad swoim dniem.

 produktywny manager

12 genialnych trików i sztuczek w Excelu

Ekspresowy kurs Excela, który pomoże Ci zaoszczędzić kilka godzin w miesiącu, bo przestaniesz tracić czas na niepotrzebne klikanie w excelu

KURS ONLINE THE POWEER FEEDBACK

E-BOOK – Produktywność Gigantów

Chcesz wiedzieć, jakie Triki zarządzania zadaniami stosują najsłynniejsi liderzy na świecie?

Znajdziesz je w tym e-booku!
ebook

 

DARMOWY KURS LEPSZY MANAGER W 10 DNI

Co powiesz na poszerzenie swoich kompetencji w 10 praktycznych mailach?

Zebrałem to, co najważniejsze. 3 razy w tygodniu. Konkretne wskazówki, konkretne praktyki.

Spodoba Ci się!

kurs

 

TEŻ CHCESZ DOSTAWAĆ PRASÓWKĘ MANAGERA?


Subskrybuj podcast Lepszy Manager na:

 

E-BOOK Jak udzielać krytycznej informacji zwrotnej?

e book feedback

Social Media

  • Share on Facebook
  • Share on Twitter
  • Share on LinkedIn
  • Share on Instagram
  • Share on YouTube

Spróbujmy coś znaleźć

Polub Lepszego Managera na Facebooku!

Kategorie

  • coaching (1)
  • efektywność zespołu (7)
  • Excel dla managera (3)
  • formowanie zespołu (5)
  • historie niezwykłe (10)
  • inteligencja emocjonalna (1)
  • komunikacja (10)
  • kultura organizacji (2)
  • lean management (5)
  • lean six sigma (6)
  • motywowanie pracowników (12)
  • narzędzia (6)
  • obok tematu (1)
  • ocena pracownika (2)
  • planowanie kariery (2)
  • podcast (21)
  • podejmowanie decyzji (3)
  • produktywność (8)
  • rozwijam się (6)
  • rozwój managera (39)
  • rozwój umiejętności pracownika (2)
  • statystyka w biznesie (1)
  • ustalanie celów (4)
  • wielcy liderzy (8)
  • work-life balance (1)
  • zarządzam ludźmi (2)
  • zdrowie managera (4)

   © Copyright 2017 Marcin Masłowski   Polityka prywatności

Ta strona używa cookies, by poprawić jej działanie. Polityka prywatności.
Akceptuję

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT