Cześć!

Nazywam się Marcin Masłowski.

Jestem tatą wspaniałej Ani, Tymka i szczęśliwym mężem jeszcze wspanialszej Karoliny. Mieszkamy w dawnej stolicy. Mieście królów, smoków i artystów. Dobrze nam tu. No może oprócz zimowego smogu, ale za to w lecie jest super.

Kiedyś nie lubiłem sushi. Dziś uwielbiam. Miałem być geodetą, ale rzuciłem to, bo jednak nie lubię pracować w deszczu cieknącym po moich skroniach. Skończyłem finanse. Dużo jeździłem stopem. Później kupiłem samochód.

Co robię?

Pracuję w korporacji. Tak. Nie pierwszej już zresztą i jestem bardzo zadowolony. Korporacja to przecież ludzie, a bez ludzi nie ma zabawy. Wielkie firmy to też wielkie możliwości rozwoju.

A co robię? Pracuję jako Konsultant Biznesowy i Project Manager doradzając menadżerom średniego i wyższego szczebla działów operacyjnych. Od prawie 7 lat pomagam wdrażać nowoczesne metody zarządzania procesami biznesowymi.  Z zarządzania procesem, z Lean,  z budowania zespołów przeszkoliłem już kilkaset osób. Oprócz tego jestem wykładowcą akademickim. Dzielę się swoją wiedzą ze studentami jednej z najlepszych uczelni w naszym kraju – Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie.

Od lat zajmuję się poprawianiem produktywności i wydajności procesów biznesowych, które tworzą ludzie. A ludzie, ich motywacja i zaangażowanie zależą głównie od ich szefa, od managera.

Widziałem zespoły, które uwielbiały swoją pracę, choć z pozoru wcale nie wyglądała na super ciekawą. Widziałem też grupy, gdzie gołym okiem widać było pełną demotywację i brak zadowolenia.

Dlaczego?

No właśnie na to pytanie próbuję odpowiedzieć na tym blogu.

Bo są szefowie, którzy znają “magiczne” sztuczki zarządzania, być może mają wrodzony talent, ale są też tacy, którzy albo nie mają czasu, albo talentu do zarządzania procesem, choć też są ambitni i mają chęci.

Wiem jedno, jedni i drudzy mają prawo do bezpłatnej wiedzy, do ciągłego doskonalenia, do bycia świetnym w swoim fachu, bo wierzę, że każdy zasługuje na świetne zarządzanie i przyjazną atmosferę w pracy.

Swoje doświadczenia z pracy z dziesiątkami managerów, kierowników zespołów postanowiłem przelewać na papier, by inni mogli z tego skorzystać. Marzy mi się, żeby kiedyś Polska była znana nie tylko z pierogów i oscypków, ale z doskonale zarządzających managerów. Żeby zagraniczni koledzy mogli ze spokojem powiedzieć “on jest z Polski, na pewno będzie świetnym managerem”.

Chciałbym też, żeby polscy specjaliści byli uznawani za światowy przykład odpowiedzialności, zaangażowania w pracę, osoby niezwykle proaktywne i nieustannie doskonalące pracę, którą wykonują.

Serio w to wierzę i do tego dążę.

Misja trudna, ktoś powie, że niemożliwa, ale… właściwie czemu nie?! To kwestia odpowiedniego szkolenia i wyrobienia dobrych nawyków.

Konkretnej wiedzy w dżungli internetu nie ma dużo, a ja chcę dawać tylko konkrety. Dlatego powstał ten blog.

Skupiam się głównie na przywództwie, rozwoju osobistym, budowaniu i rozwoju efektywnych i zadowolonych zespołów, dostarczaniu darmowych narzędzi, których nie znajdziecie nigdzie indziej w internecie.

Po co czytać mój blog?

Czytaj jeśli też szukasz odpowiedzi na takie pytania jak:

  • Dlaczego niektórzy szefowie są kochani i uwielbiani przez swoich pracowników?
  • Jak planować i organizować swoje życie zawodowe?
  • Jak skutecznie zarządzać ludźmi?
  • Co robić, żeby ludzie Cię słuchali?
  • Co ma psychologia do zarządzania?
  • Jak pracować, żeby awansować?
  • Jak organizować swoją pracę, żeby zawsze skończyć zadania przed czasem i wyjść o 16:00?
  • Co robić, aby inni chętnie z Tobą pracowali?
  • Jak pracować, aby zawsze być zmotywowanym do swojej pracy?
  • Co robić, żeby praca stała się Twoim hobby?
  • Jak znaleźć balans między pracą a życiem prywatnym?
  • Co robić, żeby nie wypalić się zawodowo?
  • Jak skutecznie planować swój dzień?
  • Jakie są najnowsze trendy w zarządzaniu?
  • Jakie są tajemnice największych liderów świata?
  • Jak zorganizować się każdego dnia?
  • Jak wybitni ludzie planują swój czas?

Zatem jeśli jesteś, aspirujesz lub po prostu marzy Ci się zostać kiedyś szefem to zdecydowanie jest to miejsce dla Ciebie. Nie daj się zaskoczyć awansem. Bądź przygotowany na nowe wyzwania.

A jeśli po prostu chcesz być przykładnym, oddanym pracownikiem, który zdecydowanie woli być odpowiedzialnym za siebie i swoją pracę to też dobrze trafiłeś.

Zarządzanie ludźmi, czasem, sobą to proces. Proces, którego należy się uczyć. Przez lata.

Masz wysokie aspiracje zawodowe na następne 5 lat?

Zacznij przygotowania dzisiaj! Pomogę Ci w tym. Blog pomoże Ci odkryć tajemnice skutecznego przywództwa i samoorganizacji.

Korzystam z wielu źródeł. Moje doświadczenie jest tylko jednym z nich. Nie jestem ekspertem, ani naukowcem. Nie mam monopolu na wiedzę. Pisząc teksty też wiele się uczę. Uczę się też od czytelników, którzy często mają o wiele dłuższe doświadczenie.

I o to chodzi!

Chcę, żeby blog był platformą wymiany wiedzy, nie monologiem jednej osoby.

Ze swojej strony przeszukuję metody, które stosuje każdy doskonały lider i manager w świecie biznesu. Podzielę się tym z Tobą. Wiem, że nie każdy ma czas na czytanie setek książek i artykułów. Jeśli już znajdziesz na to czas to pewnie, tak jak i ja, chcesz konkretów, a nie mydlenia oczu teoriami o patrzeniu w lustro i powtarzanie sobie: “Możesz, możesz, możesz”. Ble.

Oprócz tych kilku głównych tematów, które wymieniłem wcześniej wrzucam, co jakiś czas, coś luźniejszego, do kawy.

Jeśli któryś artykuł szczególnie Ci się podoba i chciałbyś mi podziękować za czas, który w niego włożyłem to zachęcam to udostępniania. Gdzie chcesz, jak chcesz. Niech idzie to w świat. Niech Twoi znajomi też korzystają.

Zapraszam do polubienia mojej strony na Facebooku

 

 

Jak często piszę?

Artykuły publikuję maksymalnie 2 razy w tygodniu.

Wiem, że trudno być na bieżąco ze wszystkim, co dostarcza nam internet, więc ta częstotliwość powinna wystarczyć. Posty mają od 500 do 1500 słów. Zdążysz przeczytać w ciągu 10 min jazdy tramwajem do pracy.

Czy brać je sobie do serca?

Nie jestem ekspertem. Pewnie nie raz będziesz wiedzieć o wiele więcej na temat, o którym piszę. Ale nie baw się w hejtowanie. Raczej wychodź z inicjatywy, że też możesz czegoś nauczyć innych. Od razu opisz swoje przemyślenia w komentarzu. Rozmawiajmy.

Mylę się?

Powiedz mi o tym. Może tak być. Ale proszę Cię o konstruktywną krytykę. Napisz co lubisz, a z czym się nie zgadzasz. Czytam wszystkie komentarze i na ile to możliwe odpowiadam na wszystkie. Może nawet poproszę Cię o napisanie swojego artykułu, który wrzucę na stronę główną.

Wierzę, że blog pomoże Ci w Twoim codziennym życiu i zmotywuje Cię do robienia czegoś więcej.

Najpopularniejsze artykuły?

Jeśli jesteś po raz pierwszy na tej stronie to pewnie chcesz zacząć od najpopularniejszych artykułów.

Oto i one:

  1. Roczna ocena pracownika – kompleksowy plan
  2. Jak zdobyć dyplom Harvardu wydając niespełna 350 zł?
  3. Jak przestać odkładać sprawy na później? 5 sekretów
  4. 6 sposobów na ograniczenie nadgodzin
  5. Jak wyróżnić się w pracy i błyskawicznie przyspieszyć swój rozwój?
  6. Ile kosztuje brak komunikacji w zespole?
  7.  9 rzeczy, które rozpraszają Cię w pracy i tyle samo sposobów, by się ich pozbyć
  8. Techniki aktywnego słuchania, które opanujesz w mniej niż 5 minut
  9. Jak zamienić nudne, regularne spotkanie zespołu w inspirujące wydarzenie? (Gotowa agenda + 12 skutecznych porad)
  10. 12 zasad zarządzania, które doprowadziły Alexa Fergusona do tytułu trenera wszechczasów
  11. Dwudziestolatek, który wywołał radykalną rewolucję w zarządzaniu
  12. 7 zabójczo skutecznych lekcji zarządzania, które da Ci zwykły sprzedawca butów
  13. Dlaczego 9 na 10 transformacji Lean się nie udaje? Rozmowa z Radkiem Drzewieckim

Dołącz do społeczności lepszych managerów!

Na dobry początek ściągnij e-book, z grami do integracji zespołów. Podrzuć tylko swoje imię i adres, na który mam podesłać plik.

DARMOWY E-BOOK I ZAPIS NA NEWSLETTER
Podaj swoje imię i maila a podeślę Ci e-book, który podrzuci Ci masę pomysłów na integrację zespołów z pełnymi instrukcjami

Oprócz tego możesz kontaktować się ze mną mailowo, messangerem lub zwyczajnie wrzuć komentarz pod którymś z artykułów.

Odpowiadam na wszystkie wiadomości.

Miłej lektury

 

P.S. Blog os stycznia 2019 zmienił nazwę z businesslifemanual.pl na lepszymanager.pl. Jeśli spotkasz gdzieś jeszcze na stronie chochlika z napisem businesslifemanual to spokojnie to tylko pozostałości po poprzedniej epoce, którą skrzętnie zamykam. :)

 

Jest to mój blog osobisty. Wszystkie zawarte treści wyrażają moje osobiste przemyślenia i przekonania. Nie reprezentuję ani nie działam w imieniu żadnej organizacji ani instytucji.