• Blog
  • O mnie
  • KURSY
    • Produktywny Manager
    • Narzędzia AI w biurze
    • POWERR Feedback Masterclass
    • Makra i VBA Krok po Kroku
    • Lepszy Manager w 10 Dni (FREE)
    • E-book Produktywność Gigantów
    • E-book – 30 inspirujących historii
    • 12 trików w Excelu
  • Podcast
  • Prasówka
  • Kontakt
Lepszy Manager
  • Blog
  • O mnie
  • KURSY
    • Produktywny Manager
    • Narzędzia AI w biurze
    • POWERR Feedback Masterclass
    • Makra i VBA Krok po Kroku
    • Lepszy Manager w 10 Dni (FREE)
    • E-book Produktywność Gigantów
    • E-book – 30 inspirujących historii
    • 12 trików w Excelu
  • Podcast
  • Prasówka
  • Kontakt
Bank-australii

Dolar australijski wydrukowany 46 milionów razy z… błędem! Krótka instrukcja obsługi błędów w pracy.5 min

rozwój umiejętności pracownika

Założę się, że też tak masz.

Uwielbiasz perfekcję. Wszystkie tabelki wyrównane, kolory idealnie dopasowane. Na spotkania przychodzisz 5 minut wcześniej. Przed wysłaniem maila czytasz trzy razy analizując, czy aby na pewno nie ma literówek i czy wszystko opisane jest jak powinno. Nie dopuszczasz tej myśli. Do głowy nawet nie dochodzi cień ryzyka, że popełnisz jakiś BŁĄD.

A tu klops. Wysyłasz maila nie do tej osoby albo, co gorsze, robisz haniebny błąd w raporcie miesięcznym.

Co robisz? Jak sobie wtedy poradzić? Jak uniknąć stresu? Jak wyjść z twarzą?

Na skróty

  • Co robisz? Jak sobie wtedy poradzić? Jak uniknąć stresu? Jak wyjść z twarzą?
  • Czy dolar australijski nadal jest wiarygodną walutą?
  • #1 Przeproś
  • #2 Pomyśl o najgorszym możliwym scenariuszu
  • #3 Nie rób z siebie ofiary
  • #3 Naprawiaj z humorem
  • #4 Nie wymyślaj wymówek
  • #5 Postaw się w czyjejś sytuacji
  • #6 Ustal plan na przyszłość
  • A Ty jaki najgłupszy błąd popełniłeś/aś w pracy?

Może na początek Cię pocieszę.

Inni też to robią. Też się mylą. Dolar australijski jest genialnym przykładem.

Posłuchaj tego…

Australijska mennica wydrukowała 46 milionów innowacyjnych, nowych banknotów dolara australijskiego o wartości 50 dolarów z… literówką!

Tak!

Zamiast słowa „RESPONSIBILITY” pojawiło się „RESPONSIBILTY”. Niby niewielka różnica, ale czy Australijczycy mogą teraz legalnie posługiwać się banknotami o łącznej wartości 2.3 miliarda dolarów australijskich?

Czy dolar australijski nadal jest wiarygodną walutą?

No to już nie są żarty.

Wyobrażam sobie tylko osobę, która puściła w obieg taką kasę i ten moment, w którym orientuje się, że zrobiła taki błąd!

dolar australijski

 

Ostatecznie Bank Rezerw potwierdził, że banknoty te są legalnym środkiem płatniczym i każdy Australijczyk może się nim posługiwać bez obaw…

No to jeśli można wydrukować banknoty o łącznej wartości 2,3 miliarda dolarów to jaki błąd musiałbyś Ty popełnić, żeby to przebić?

Ale właśnie…

Jak Ty radzisz sobie z błędami w pracy? Jak do nich podchodzić?

Podpowiem dziś, co można robić w takiej sytuacji, żeby nie dostać zawału serca.

#1 Przeproś

Nie uciekaj od tego. Nie próbuj tuszować, zrzucać na klimat, na wiatr, na klawiaturę. Weź to po prostu na klatę i zgłoś sytuację komu trzeba.

Uwierz, że szczere przyznanie się do winy będzie bardziej docenione i odebrane jako wyraz profesjonalizmu niż tuszowanie, unikanie, zakopywanie sprawy w firmowym ogródku.

Dolar australijski to dobry przykład.

#2 Pomyśl o najgorszym możliwym scenariuszu

Każda pomyłka niesie za sobą jakieś konsekwencje.

Ale…

Z reguły nasz mózg wyolbrzymia wiele spraw. Wyobrażamy sobie coś strasznego, co nie ma wiele wspólnego z rzeczywistością.

Co może najgorszego się stać? Załóż, że Cię zwolnią. I co wtedy?

No przecież jakoś sobie poradzisz. Masz doświadczenie, w miarę bogate CV, jesteś otwarta, łatwo nawiązujesz kontakty z ludźmi, potrafisz nimi zarządzać i potrafisz to pokazać.

Nawet jeśli wydarzy się najgorsze to i tak sobie poradzisz.

To po co zarywać noce ze stresu i szarpać zdrowie?

dolar australijski

#3 Nie rób z siebie ofiary

Przeproś za błąd, ale zrób to raz i pewnie.

Nie wyolbrzymiaj, nie opowiadaj o tym nie wiadomo ile i jak długo. Raczej skup się na rozwiązaniu i z tym przekazem idź do szefa.

Daj do zrozumienia, że nawet jeśli błąd jest wielki to tak naprawdę taki duży wcale nie jest.

PRZYKŁAD
Hej.
Przyszedłem, żeby Ci powiedzieć, że ściągnęliśmy należność z konta nie tego klienta, co trzeba. Ale wysłaliśmy już powiadomienie, oprócz tego osobiście zadzwoniłem do klienta z przeprosinami, a pieniądze płyną już z powrotem na jego konto. Gdybyś dostał jakąś reklamację odnośnie tej sprawy to wiedz, że sprawa jest już załatwiona.”

#3 Naprawiaj z humorem

Czasami działa!

Wysłałeś maila do prezesa z jakimiś głupotami z życia prywatnego, które chciałeś wysłać do kumpla.

W tak idiotycznej sytuacji humor może okazać się zbawieniem.

Co możesz zrobić?

Wyślij zaraz drugiego maila…

PRZYKŁAD
Dzień dobry Pani Marku,W jakiś magiczny sposób mój mail do kolegi trafił do Pana. Chyba za często myślę o prezesie. Mam nadzieję, że nie ma Pan nic przeciwko i to że dowiedział się Pan o kilku sytuacjach z moich wakacji pomogło Panu zaplanować własne, bo w zarządzie raczej ciężko o urlop.Nauczyłem się właśnie, żeby każdego maila sprawdzać przed wysłaniem trzy razy, tak, żeby nigdy więcej nikomu nie zaśmiecić skrzynki.Ale dzięki temu przypomniało mi się, że miałem się z Panem skontaktować z nowym pomysłem o strategii brandingowej firmy, jaka niedawno przyszła mi do głowy.Jutro wyślę szczegóły i ta wiadomość już na pewno będzie do Pana.
Miłego dnia
Marcin M.

Upewnij, ale tak na 200%, że prezes ma odrobinę poczucia humoru…, bo tego typu mail nie „trafi” do wszystkich.

#4 Nie wymyślaj wymówek

Dorosłym ludziom pies nie zjada zeszytów.

Jeśli to Twoja wina, Twój błąd i Twoja odpowiedzialność to powiedz stanowczo i krótko. Nie wymyślaj głupot. Nie mów, że korki, że ktoś, że gdzieś, że jakoś.

#5 Postaw się w czyjejś sytuacji

Jeśli to nie Ty, a Twój pracownik popełnił błąd, ale przyszedł i powiedział Ci o tym dokładnie w taki sposób, w jaki opisałem to wyżej to nie masz prawa go dobijać.

Uwierz… to naprawdę dużo go kosztowało i doceń fakt, że nie próbował zataić prawdy.

A przecież mógł.

Więcej o podejściu do feedbacku, reagowania na ludzkie błędy, motywowaniu pracowników dowiesz się z kursu o feedbacku, który własnie przygotowuję.

Zapisz się na listę zainteresowanych. To nic zobowiązującego. Będziesz dostawać aktualizacje o postępach w tworzeniu kursu i ostatecznej dacie uruchomienia szkolenia.

#6 Ustal plan na przyszłość

dolar australijski

Nawet jeśli obyło się bez większego bólu to musisz ustalić plan kontrolny na przyszłość.

Co możesz zrobić, żeby nigdy więcej ten sam błąd się nie wydarzył?

Może jakaś lista kontrolna? Może dodatkowa walidacja? Może stworzysz sobie jakieś przypominajki w outlooku?

Błędy to naprawdę ludzka sprawa i jeśli ludzie przez nie umierają to moim skromnych zdania uważam, że naprawdę szkoda nerwów.

Popełnić błąd to rzecz normalna, ale popełnić ten sam błąd dwa razy to już idiotyzm.

A Ty jaki najgłupszy błąd popełniłeś/aś w pracy?

Czy ten artykuł był przydatny?

Oceń artykuł

Średnia ocena 5 / 5. Liczba głosów 3

Podziel się!
Marcin Masłowski

Starszy Manager ds. usprawniania procesów biznesowych, project manager, trener oraz wykładowca akademicki. Magister Finansów, Psychologii w Biznesie. Absolwent studiów podyplomowych, kursów i warsztatów na University of Cambridge, Duke University, University of Illinois at Urbana-Champaign, Krakowskiej Szkoły Binzesu i Wyższej Szkole Bankowej.

 Poprzedni post 7 sposobów na zabicie motywacji pracownika
Kolejny post   3 idiotyczne powody, dla których nie delegujesz zadań

Powiązane posty

  • Jak zbudować plan szkolenia nowego pracownika? Gotowy schemat!

    16 stycznia, 2019

1 komentarz

  1. oprolevorter Reply to oprolevorter
    22 lipca, 2019 at 5:22 pm

    I’ve recently started a website, the info you provide on this web site has helped me greatly. Thanks for all of your time & work.

Odpowiedz

Anuluj pisanie odpowiedzi

O MNIE

Smiley face Nazywam się Marcin Masłowski i pomagam managerom w ich rozwoju zawodowym. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak angażować swój zespół, stale doskonalić swoją pracę i wyniki, poznawać narzędzia i metody pomocne w codziennej pracy i zarządzaniu, lepiej się organizować i poznać tajemnice największych liderów świata to serdecznie zapraszam. Więcej o mnie...

E-BOOK – 30 inspirujących historii

Chcesz być lepszym managerem, ale nie masz czasu na długie szkolenia?

Co powiesz na połączenie nauki i przyjemności?

Zerknij na mój najnowszy e-book!

Spodoba Ci się!

okladka

DOŁĄCZ DO KURSU MAKRA I VBA

kur makra i vba

 

Rewolucja Produktywności

Praktyczny kurs produktywności dla zapracowanych managerów, przedsiębiorców i specjalistów, dzięki któremu zbudujesz skuteczny system produktywności, nawet jeśli wszystkie inne metody dotychczas Cię zawiodły. Odzyskasz czas, spokój i poczucie kontroli nad swoim dniem.

 produktywny manager

12 genialnych trików i sztuczek w Excelu

Ekspresowy kurs Excela, który pomoże Ci zaoszczędzić kilka godzin w miesiącu, bo przestaniesz tracić czas na niepotrzebne klikanie w excelu

KURS ONLINE THE POWEER FEEDBACK

E-BOOK – Produktywność Gigantów

Chcesz wiedzieć, jakie Triki zarządzania zadaniami stosują najsłynniejsi liderzy na świecie?

Znajdziesz je w tym e-booku!
ebook

 

DARMOWY KURS LEPSZY MANAGER W 10 DNI

Co powiesz na poszerzenie swoich kompetencji w 10 praktycznych mailach?

Zebrałem to, co najważniejsze. 3 razy w tygodniu. Konkretne wskazówki, konkretne praktyki.

Spodoba Ci się!

kurs

 

TEŻ CHCESZ DOSTAWAĆ PRASÓWKĘ MANAGERA?


Subskrybuj podcast Lepszy Manager na:

 

E-BOOK Jak udzielać krytycznej informacji zwrotnej?

e book feedback

Social Media

  • Share on Facebook
  • Share on Twitter
  • Share on LinkedIn
  • Share on Instagram
  • Share on YouTube

Spróbujmy coś znaleźć

Polub Lepszego Managera na Facebooku!

Kategorie

  • coaching (1)
  • efektywność zespołu (7)
  • Excel dla managera (3)
  • formowanie zespołu (5)
  • historie niezwykłe (10)
  • inteligencja emocjonalna (1)
  • komunikacja (10)
  • kultura organizacji (2)
  • lean management (5)
  • lean six sigma (6)
  • motywowanie pracowników (12)
  • narzędzia (6)
  • obok tematu (1)
  • ocena pracownika (2)
  • planowanie kariery (2)
  • podcast (21)
  • podejmowanie decyzji (3)
  • produktywność (8)
  • rozwijam się (6)
  • rozwój managera (39)
  • rozwój umiejętności pracownika (2)
  • statystyka w biznesie (1)
  • ustalanie celów (4)
  • wielcy liderzy (8)
  • work-life balance (1)
  • zarządzam ludźmi (2)
  • zdrowie managera (4)

   © Copyright 2017 Marcin Masłowski   Polityka prywatności

Ta strona używa cookies, by poprawić jej działanie. Polityka prywatności.
Akceptuję

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT