• Blog
  • O mnie
  • KURSY
    • Produktywny Manager
    • Narzędzia AI w biurze
    • POWERR Feedback Masterclass
    • Makra i VBA Krok po Kroku
    • Lepszy Manager w 10 Dni (FREE)
    • E-book Produktywność Gigantów
    • E-book – 30 inspirujących historii
    • 12 trików w Excelu
  • Podcast
  • Prasówka
  • Kontakt
Lepszy Manager
  • Blog
  • O mnie
  • KURSY
    • Produktywny Manager
    • Narzędzia AI w biurze
    • POWERR Feedback Masterclass
    • Makra i VBA Krok po Kroku
    • Lepszy Manager w 10 Dni (FREE)
    • E-book Produktywność Gigantów
    • E-book – 30 inspirujących historii
    • 12 trików w Excelu
  • Podcast
  • Prasówka
  • Kontakt

Jak wzmocnić asertywność? Techniki i ćwiczenia14 min

komunikacja

Co to jest asertywność?

Na skróty

  • Co to jest asertywność?
  • Asertywność / Agresja / Uległość
  • Asertywność / Agresja / Uległość – Podsumowanie
  • Dlaczego nie jesteśmy asertywni?
  • Asertywność – test
  • Jak stać się bardziej asertywnym? Przykład rozmowy
  • Jak jeszcze wzmocnić asertywność?
  • Super, że jesteś!
  • Asertywność – konkretne techniki
  • Asertywność – Podsumowanie

Asertywność to sztuka mówienia nie. Tak myśli większość z nas, prawda?

Otóż nie.

Zgodnie z definicją…

„Asertywność w psychologii oznacza umiejętność wyrażania swoich myśli, uczuć i poglądów z zachowaniem własnych granic i przy poszanowaniu granic innych ludzi”.

Czyli to coś więcej. Asertywność to dbanie o własne potrzeby, szanując jednocześnie potrzeby innych. Tak w skrócie…

Asertywność / Agresja / Uległość

Asertywność to w najprostszych słowach pewna zdolność komunikacji. To znajdywanie balansu między postawą agresywną a uległością.

asertywność agresja uelgłość twarze

O co chodzi?

W relacjach osobistych i zawodowych możemy wybrać jedną z trzech opcji:

#1 Zachowanie agresywne

Oznacza dbanie wyłącznie o swoje dobro, swoje interesy, zadania. W konsekwencji nie liczysz się ze zdaniem drugiej osoby, z jej potrzebami. Energię czerpiesz z bycia samolubnym. Bierzesz co chcesz. To może nierzadko skończyć się na krzyku, poniżaniu drugiej osoby albo szantażu emocjonalnym.

Często jest takie zachowanie mylone z asertywnością.

Zachowanie agresywne to też:

  • rozkazywanie zamiast proszenia,
  • ignorowanie drugiej osoby i tego, co chce powiedzieć,
  • nieuwzględnianie uczuć drugiej osoby.

PRZYKŁAD
Nie pokazuj mi się na oczy i nie przychodź z pytaniami, dopóki nie skończysz pierwszej wersji tej prezentacji.

Jeśli znowu mi powiesz, że nie mogłeś tego skończyć na czas, bo masz problemy osobiste, to radzę Ci, znajdź inną wymówkę.

#2 Zachowanie uległe

To z kolei przeciwległy biegun. Nadal daleko od asertywności.

Taka osoba, taki pracownik nie dba o siebie i o swoje potrzeby. Boi się o nie zawalczyć. Zgadza się, choć nie chce wykonać danej czynności. Taki człowiek wycofuje się z dyskusji, przyjmuje wolę większości bez próby negocjacji. Za wszelką cenę chce uniknąć konfliktu, bo nie potrafiłby sobie z nim poradzić.

PRZYKŁAD
Myślisz, że miałabyś czas pomóc mi dziś w przygotowaniu dokumentacji do tego przetargu?

Typowa „uległa” odpowiedź:

Tak. Obiecałam też pomóc Michałowi. Asia chce, żeby wytłumaczyć procedury tej nowej Kasi. Miałam jeszcze kilka innych spraw, ale pomogę Ci. To na pewno ważne.

Odpowiedź asertywna brzmiałaby natomiast:

Przepraszam. Nie dam rady dzisiaj. Obiecałam pomóc kilku innym osobom i mam też kilka swoich, ważnych spraw do dokończenia. Może jutro?

#3 Zachowanie agresywno-uległe

To kombinacja dwóch powyższych. Przez brak asertywności taka osoba znajduje własny sposób, by wyrazić swoje potrzeby, emocje, ale jednocześnie nie chce brać odpowiedzialności za konsekwencje.

Sarkazm – żartujemy z innej osoby, chcemy jej „dopiec” jednocześnie unikamy odpowiedzialności, bo był to tylko „niewinny żart”. Sarkazm to nie asertywność.

Plotki – to też forma pasywno-agresywnej komunikacji, w której kwestionujemy czyjś autorytet. Starając się jednak uniknąć konsekwencji bezpośredniej konfrontacji. Zgadzamy się na dodatkową pracę od szefa, ale tak naprawdę nie mamy na nią czasu. Później odbijamy sobie poprzez obmawianie, plotkowanie z kolegami z zespołu. To również nie ma nic wspólnego z asertywnością.

Celowe obniżanie standardu – zgadzamy się na wykonanie zadania, ale celowo robimy je źle, żeby więcej nie zostać poproszonym o to samo.

#4 Zachowanie asertywne

To najbardziej pożądana postawa. Dbasz o siebie, dbając o innych. Doprowadzasz do konsensusu. To Win-win.

Bo jeśli lista Twoich zadań jest dłuższa od liczby posłów na sejm, to nie ma zmiłuj. Nie dasz rady.

Kiedy jesteś asertywny, jesteś pewny siebie i czerpiesz z tego energię, aby przekazać swój punkt stanowczo, uczciwie i z empatią.

PRZYKŁADY
Szef: Potrzebuję pomocy z przygotowaniem zestawienia trzech dostawców, którzy przygotowali oferty nowego systemu HR.

Uległość: Hm… tak, jasne pomogę. Mam trochę rzeczy, ale ważne, żeby to było skończone.

Asertywność: Mam 4 inne sprawy do dokończenia. Jeśli usiądziemy i powiesz mi, która z nich ma dla Ciebie mniejszy priorytet, to powinienem znaleźć czas.

Agresja: Nie mam czasu! Mam za dużo rzeczy na głowie! Sorry, ale spytaj kogoś innego!

Asertywność / Agresja / Uległość – Podsumowanie

 

asertywność uległość agresja

Dlaczego nie jesteśmy asertywni?

Skoro wiemy już, że asertywność to najlepsza opcja, to dlaczego przychodzi nam ona z takim trudem?

Są setki powodów. Wymienię tylko kilka z nich:

  • Bycie agresywnym daje nam poczucie siły, buduje autorytet. Wydaje nam się, że tak budujemy swoją pozycję w firmie. Asertywność jest też mylona z uległością, a kto chce być mięczakiem?
  • Wolimy być ulegli. Nie ryzykujemy wtedy, że ktoś uzna nas za leniwych. Nie ryzykujemy braku awansu i podwyżki. W końcu to od szefa one zależą, prawda?
  • Przyjęcie postawy pasywno-agresywnej sprawie, że możemy dać upust emocjom. Możemy np. swobodnie poplotkować. To bardzo wygodne.

asertywność przerażony businessman

Niestety te postawy są dobre na krótką metę. Po dłuższym czasie zawsze doprowadzą do problemów w zespole, w pracy, w życiu prywatnym. Nie chcesz tego.

Osoby uległe stają się wiecznie niezadowolone z siebie. Osoby agresywne z czasem stają się wyrzutkami w grupie. Są izolowane, odrzucane, przez co często samotne (choć niektórym to nawet odpowiada). Postawa asertywna to najzdrowsze podejście.

Asertywność – test

Na portalu Psychology Today i VeryWellMind możesz znaleźć darmowy, krótki test na asertywność. Pamiętaj, że to nie profesjonalny test psychologiczny. Potraktuj to bardziej jako zabawę, ale możesz w bardzo ogólny sposób sprawdzić, jak asertywną osobą jesteś.

asertywność test

Zrób test 1

Zrób test 2

 

Jak stać się bardziej asertywnym? Przykład rozmowy

Schemat rozmowy, w trakcie której w asertywny sposób przekazujesz swoje zdanie, może składać się z czterech kroków.

Dla przykładu wyobraźmy sobie sytuację,  kiedy asertywny pracownik chce przekazać szefowi, by ten zmienił swoje podejście do niego.

#1 Opis problemu

Na początku opisujesz problem, zdarzenie.

Marku. To już trzeci raz, kiedy przy całym zespole mówisz do mnie podniesionym głosem o błędzie w raporcie z produkcji z zeszłego tygodnia.

#2 Odczucia

Asertywnie opowiedz o swoich odczuciach, emocjach.

Irytuje mnie to i czuje się jakbyś traktował mnie jak dziecko. To podważa mój autorytet w oczach zespołu. Wiem, że zrobiłem błąd, ale czy forma i miejsce tej rozmowy jest według Ciebie w porządku?

#3 Potrzeby

W tym kroku mów o tym, czego oczekujesz, jak chciałbyś być traktowany.

Chciałbym być traktowany w sposób partnerski. Nie zrozum mnie źle. To dobrze, że mówisz mi o błędach, postaram się ich więcej nie robić. Nie chcę tylko, żebyś upominał mnie publicznie.

#4 Konsekwencje, korzyści

Opisz jakie korzyści osiągniesz Ty i druga osoba, jeśli te oczekiwania zostaną spełnione.

Jeśli wprowadzimy taki sposób dawania feedbacku, to nie będę tracił pewności siebie. Będę czuł, że mogę być z Tobą szczery. Nie stracę też autorytetu w oczach mojego zespołu i łatwiej będzie mi prowadzić podobne rozmowy z moim zespołem. Wtedy też i oni będą bardziej otwarci i szczerzy. To pomoże nam wszystkim.

asertywność komunikat 4 kroki

Jak jeszcze wzmocnić asertywność?

#1 Ceń siebie

Uzgodnij sam ze sobą jakie są Twoje długoterminowe cele. Może Ci w tym pomóc ta metoda SMART.

Co chcesz osiągnąć? Czego potrzebujesz, żeby wykonywać pracę jak najlepiej? Co daje Ci satysfakcję? Co przeszkadza Ci w wykonaniu swojej pracy?

PRZYKŁAD
Lubię, gdy projekt jest dobrze zaplanowany. Wtedy wiem, że mam nad nim kontrolę i nie czuję się zestresowany. Do każdego projektu potrzebuję przynajmniej 2 tygodni do etapu planowania.

#2 Mów o swoich potrzebach

Jeśli jesteś pewien, że to o co prosisz, jest potrzebne i przemyślane, to nie możesz mieć obaw o tym powiedzieć.

PRZYKŁAD
Pracownik trzeci raz z rzędu prosi o urlop na jeden dzień przed. Teoretycznie możesz się na to zgodzić, ale wyraźnie podkreśl, że na przyszłość prosisz o minimum tygodniowe wyprzedzenie, bo cały zespół będzie to odbierał jako faworyzowanie jednej osoby i kłopoty w utrzymaniu dziennych targetów. To ostatni raz, kiedy taka prośba jest akceptowana.

#3 Bądź przygotowany na opór

Nie jesteś w stanie kontrolować czyjegoś zachowania i reakcji na Twój asertywny komunikat. Nie musisz być przyjacielem świata. Możesz za to kontrolować swoją reakcję i swoje emocje.

Nawet jeśli sytuacja zrobi się napięta bądź zawsze opanowany, pewny siebie, spokojny.

#4 Empatia

Nie zapominaj w tym wszystkim o byciu empatycznym. Więcej na ten temat przeczytasz w tym artykule.

Ćwicząc asertywność. Pytaj, co inni sądzą na dany temat. Pozwól wyrazić im emocje i odczucia, a potem podaj powód swojej prośby. Możesz też zaoferować coś w zamian i doprowadzić do win-win.

PRZYKŁAD
Wiem, że to musi być bardzo trudne, wykonywać obowiązki za osobę na L4. Na Twoim miejscu też by mi się to nie podobało i byłbym wściekły, ale gramy wszyscy do jednej bramki. Wiem na pewno, że Ania wróci w poniedziałek. Nie możemy stracić tego dostawcy z powodu opóźnień w płatnościach. Spróbujmy przetrwać ten trudniejszy okres.

#5 Ćwicz asertywność w codziennych sytuacjach

Zacznij praktykować asertywną postawę. Rób to w pracy, ale też w codziennych, domowych sytuacjach. Tylko w taki sposób nabierzesz pewności siebie.

#5.1 Egzekwuj umowy, ustalenia

Kiedy następnym razem kurier pojawi się o innej godzinie niż zaplanowano, zadzwoń na infolinię i wyraź swoje niezadowolenie.

#5.2 Przestań ciągle przepraszać

Jeśli coś nie jest Twoją winą, to nie przepraszaj. Nie bierz zawsze na siebie winy za innych.

Np. nie przepraszaj, że zawracasz koledze głowę pytaniem o coś, czego nie jesteś pewien. To przykład uległości, nie asertywności.

#5.3 Dbaj o komfort innych, ale nie za wszelką cenę

Myślenie o innych to postawa asertywna. Ale nie zawsze, nie za wszelką cenę.

Tak, wiem, że nie jest Ci to na rękę dzisiejsze wyjście, ale pamiętasz, który to już raz to przekładamy?

Przyznaj rację, ale nie zmieniaj decyzji.

#5.4 Częściej mów „nie”

Nie zawsze musisz robić komuś przysługę, bo np. Ty znasz się na czymś lepiej.

Nie mogę Ci pomóc. Wiem, że dłużej tu pracuję, ale też musisz się nauczyć rozliczać delegacje, a ja teraz muszę skończyć pilny raport przed audytem.

#5.5 Podejmuj proste decyzje

Kiedy po raz kolejny wychodzisz z kolegami z pracy na obiad to Ty, jako pierwszy wybierz miejsce. Powiedz, że tam właśnie chcesz dziś zjeść.

Po prostu praktykuj pewność siebie w drobnych, codziennych sytuacjach. Zbudujesz asertywność.


 

Super, że jesteś!

Właśnie trwa promocja na dostęp do kursu POWERR Feedback Masterclass z AI. Zerknij na szczegóły!

webinar

SPRAWDŹ SZCZEGÓŁY…


 

Asertywność – konkretne techniki

Oprócz ogólnych zasad wymienionych wyżej, do zbudowania bardziej asertywnej postawy możesz używać pewnych trików ;)

Oto i one.

#1 Tryb orzekający zamiast przypuszczającego

Zamiast: Chciałbym…, Mógłbym…, Czy mógłbyś…?, Czy byłoby ok, gdybym…?

Używaj zwrotów: Chcę…, mogę…, możesz…? Będzie ok, jeśli…?

PRZYKŁAD
Potrzebuję dofinansowania na to szkolenie, bo jest ono mi potrzebne, żeby lepiej wykonywać swoją pracę. Może będę wreszcie robił mniej błędów, a moje prezentacje będą bardziej profesjonalne.

Potrzebuję jednego dnia urlopu, bo chcę zabrać żonę na koncert.

Oczywiście możesz używać tylko chciałbym…, ale pod warunkiem, że Twoja mowa ciała, forma wypowiedzi będzie pokazywała pewność siebie i asertywność.

#2 Pozwól na siebie poczekać

Kiedy ktoś prosi Cię o przysługę, zgadzaj się, ale… poproś o czas. O ile oczywiście masz go niewiele.

PRZYKŁAD
Jasne, że Ci pomogę, ale podejdę do Ciebie najwcześniej za godzinę, bo muszę skończyć ważną analizę dla Emilii.

P.S. Nie raz, nie dwa zauważysz, że po godzinie sprawa sama się rozwiąże i Twoja pomoc nie będzie już potrzebna:)

#3 Używaj pierwszej osoby

Zacznij mówić w pierwszej osobie zamiast „mieszać w to innych.”

PRZYKŁAD
Nie mów: Razem ze wszystkimi doszliśmy do wniosku, że…
Raczej: Uważam, że lepiej będzie przełożyć to na jutro

#4 Dawaj alternatywy

Moja czteroletnia córka na pewno nie będzie miała kłopotów z asertywnością. Wie, czego chce. No, chyba że szkoła w niej tę asertywność zabije.

Lubi marudzić w kwestii talerzyka, z którego ma zjeść obiad albo kubeczka, z którego ma się napić. Zamiast kłócić się, po prostu od razu pokazuję jej 3 kolory kubków i proszę, by wybrała ten, z którego chce się napić. Nawet nie pytam, czy chce jej się pić.

Daję wybór. Nic nie narzucam. W 99% działa.

asertywność alternatywy opcje

Z pracownikiem i szefem zrób podobnie. Pozwól zdecydować, zamiast kategorycznie coś kazać lub kategorycznie odmawiać.

PRZYKŁAD
Szef prosi Kasię w czwartek o pilne zrobienie planu sprzedaży na cały rok. Tak ogólnie. Wie, że jest skrupulatna i zrobi to najlepiej. Niestety Kasia ma 3 inne priorytety na piątek. Stara się odpowiedzieć w sposób asertywny.

– Kasiu, pilnie potrzebuję Twojej pomocy. Chodzi o plan sprzedaży

– Nie ma problemu, ale jeśli miałoby to być do jutra, to wyznacz proszę Janka do pomocy dla mnie, a oprócz tego zgódź się, że kompletny plan wdrożenia nowej wersji systemu magazynowego dostaniesz dopiero we wtorek.

– No chyba, że możesz poczekać i wtedy całym zadaniem zajmę się sama we wtorek i kolejnego dnia plan będziesz mieć na biurku.

#5 Mam zasadę, że…

W książce „How to say no without feeling guilty” autorzy opisują technikę odmawiania, w której używa się zwrotu:

Mam zasadę, że… nigdy/zawsze…

PRZYKŁAD
Przepraszam, ale mam zasadę, że nigdy nie zabieram pracy do domu w weekend. Mogę się tym zająć w poniedziałek.

Mam zasadę, że nie łączę życia zawodowego z prywatnym. Nie mogę z Tobą wyjść na piwo.

Asertywni ludzie nie lubią łamania zasad. Nikt nie lubi. Nie będą łamać i Twoich.

#6 Metoda zdartej płyty

Ta technika asertywności najlepiej sprawdza się w sytuacji, gdy np. zamówienie nie jest zgodne z opisem albo usługa jest nie taka, na jaką się umawiałeś.

W takiej sytuacji w spokojny sposób powtarzasz kilkakrotnie to, czego oczekujesz. Nieznacznie możesz zmienić szyk zdania, żeby nie brzmieć jak robot.

Przykład z mojego doświadczenia.

Zamówiłem drzwi do pokoju, które przyszły 2 tygodnie później, niż obiecano mi w sklepie. Ekipa wykończeniowa była umówiona na konkretny termin i miałem spory kłopot, by ją utrzymać przez to opóźnienie. Rozmowa w sklepie brzmiała mniej więcej tak.

ROZMOWA
– Przepraszamy, było opóźnienie.
– Rozumiem, nie mniej jednak myślę, że należy mi się rabat.
– Niestety, nie możemy dać Panu rabatu.
– Szanuję to, co Pani mówi, ale czuję się oszukany, dlatego 20% rabatu załatwi sprawę. Z powodu opóźnienia musiałem szukać nowej ekipy remontowej.
– Opóźnienie nie wynikało z winy sklepu.
– Rozumiem to, ale to Państwa sprzedawca dał mi zapewnienie, że drzwi będą na czas. 400 zł nie powinno stanowić dla Państwa problemu, a ja nie omieszkam polecić sklep znajomym….– Rozumie Pan, co do Pana mówię?!
– Rozumiem, ale proszę zrozumieć też mnie. Jestem Państwa klientem i nie wywiązaliście się Państwo w pełni z naszej umowy. Proszę o przyznanie rabatu i sprawa załatwiona.

Rozmowa trwała chwilę dłużej. Byłem asertywny. Ostatecznie otrzymałem bon na 600 zł do wydania w sklepie.

Asertywność – Podsumowanie

Asertywność, a raczej jej brak to powszechny kłopot. Może i niektórzy się z tym rodzą, ale ci, którzy nie mieli tego szczęśliwego genu, spokojnie mogą się tego nauczyć. Jestem przekonany.

Postawa asertywna jest konieczna w życiu zawodowym. Tylko w ten sposób można zapewnić sobie szacunek, zbudować pewność siebie, utrzymać tzw. work-life balance, mieć przyjaciół i jednocześnie osiągać cele organizacji.

Badania przeprowadzone na grupie pielęgniarek wykazały bezpośredni związek między asertywnością a wysokim poczuciem własnej wartości. Pielęgniarki te potrafiły też lepiej zadbać o pacjenta.

Osoby asertywne szybciej awansują, bo łatwiej komunikują się z resztą. Są mniej zestresowane i bardziej zrelaksowane. Lepiej negocjują wybór najlepszych rozwiązań. Korzyści można wymieniać bez końca.

Dlatego trzeba zacząć działać.

UCZ SIĘ OD INNYCH MANAGERÓW!
A może chcesz mieć możliwość wprost zapytać innych, doświadczonych managerów o problemy, trudne sprawy, sytuacje bez wyjścia, które spotykasz na co dzień?

Jest takie miejsce!

To zamknięta grupa, która zrzesza lepszych managerów z całej Polski i spoza niej ;) Dołącz do niej i rozwijaj się o wiele szybciej dzięki doświadczeniu innych!
-->Kliknij i poproś o dołączenie

Czy ten artykuł był przydatny?

Oceń artykuł

Średnia ocena 4.8 / 5. Liczba głosów 59

Podziel się!
Marcin Masłowski

Starszy Manager ds. usprawniania procesów biznesowych, project manager, trener oraz wykładowca akademicki. Magister Finansów, Psychologii w Biznesie. Absolwent studiów podyplomowych, kursów i warsztatów na University of Cambridge, Duke University, University of Illinois at Urbana-Champaign, Krakowskiej Szkoły Binzesu i Wyższej Szkole Bankowej.

 Poprzedni post Prokrastynacja – co to jest i jak sobie z tym radzić? 15 sposobów
Kolejny post   Perswazja. 18 trików i metod do zastosowania w pracy

Powiązane posty

  • efekt halo efekt aureoli

    Efekt Halo w pracy Managera

    5 października, 2025
  • empatia co to

    Empatia – Co to? Jak się tego nauczyć?

    11 stycznia, 2024
  • feedback co to takiego

    Feedback – Jak go udzielać? Metody i najlepsze praktyki

    21 czerwca, 2023

komentarze (6)

  1. Mateusz Rus Reply to Mateusz
    12 lutego, 2020 at 12:23 pm

    Dawno nie czytałem tak estetycznego wpisu!

    Świetna praca, oby tak dalej :)

    Pozdrawiam, Mateusz.

    • Marcin Masłowski Reply to Marcin
      17 lutego, 2020 at 3:26 pm

      Dzięki Mateusz za miłe słowo :)

  2. Patryk Reply to Patryk
    12 sierpnia, 2020 at 2:18 am

    Trafil do mnie ten artykul. Dzieki

    • Marcin Masłowski Reply to Marcin
      13 sierpnia, 2020 at 3:54 pm

      Cieszę się. Dzięki

  3. Anonim Reply to Anonymous
    9 grudnia, 2020 at 12:32 pm

    Świetny artykuł. Dzięki i pozdrawiam

  4. Ola Reply to Ola
    1 maja, 2022 at 10:21 am

    Bardzo dobre rady, będę wdrażać aż staną się nawykiem :), dziękuję.

Odpowiedz

Anuluj pisanie odpowiedzi

O MNIE

Smiley face Nazywam się Marcin Masłowski i pomagam managerom w ich rozwoju zawodowym. Jeśli chcesz dowiedzieć się, jak angażować swój zespół, stale doskonalić swoją pracę i wyniki, poznawać narzędzia i metody pomocne w codziennej pracy i zarządzaniu, lepiej się organizować i poznać tajemnice największych liderów świata to serdecznie zapraszam. Więcej o mnie...

E-BOOK – 30 inspirujących historii

Chcesz być lepszym managerem, ale nie masz czasu na długie szkolenia?

Co powiesz na połączenie nauki i przyjemności?

Zerknij na mój najnowszy e-book!

Spodoba Ci się!

okladka

DOŁĄCZ DO KURSU MAKRA I VBA

kur makra i vba

 

Rewolucja Produktywności

Praktyczny kurs produktywności dla zapracowanych managerów, przedsiębiorców i specjalistów, dzięki któremu zbudujesz skuteczny system produktywności, nawet jeśli wszystkie inne metody dotychczas Cię zawiodły. Odzyskasz czas, spokój i poczucie kontroli nad swoim dniem.

 produktywny manager

12 genialnych trików i sztuczek w Excelu

Ekspresowy kurs Excela, który pomoże Ci zaoszczędzić kilka godzin w miesiącu, bo przestaniesz tracić czas na niepotrzebne klikanie w excelu

KURS ONLINE THE POWEER FEEDBACK

E-BOOK – Produktywność Gigantów

Chcesz wiedzieć, jakie Triki zarządzania zadaniami stosują najsłynniejsi liderzy na świecie?

Znajdziesz je w tym e-booku!
ebook

 

DARMOWY KURS LEPSZY MANAGER W 10 DNI

Co powiesz na poszerzenie swoich kompetencji w 10 praktycznych mailach?

Zebrałem to, co najważniejsze. 3 razy w tygodniu. Konkretne wskazówki, konkretne praktyki.

Spodoba Ci się!

kurs

 

TEŻ CHCESZ DOSTAWAĆ PRASÓWKĘ MANAGERA?


Subskrybuj podcast Lepszy Manager na:

 

E-BOOK Jak udzielać krytycznej informacji zwrotnej?

e book feedback

Social Media

  • Share on Facebook
  • Share on Twitter
  • Share on LinkedIn
  • Share on Instagram
  • Share on YouTube

Spróbujmy coś znaleźć

Polub Lepszego Managera na Facebooku!

Kategorie

  • coaching (1)
  • efektywność zespołu (7)
  • Excel dla managera (3)
  • formowanie zespołu (5)
  • historie niezwykłe (10)
  • inteligencja emocjonalna (1)
  • komunikacja (10)
  • kultura organizacji (2)
  • lean management (5)
  • lean six sigma (6)
  • motywowanie pracowników (12)
  • narzędzia (6)
  • obok tematu (1)
  • ocena pracownika (2)
  • planowanie kariery (2)
  • podcast (21)
  • podejmowanie decyzji (3)
  • produktywność (8)
  • rozwijam się (6)
  • rozwój managera (39)
  • rozwój umiejętności pracownika (2)
  • statystyka w biznesie (1)
  • ustalanie celów (4)
  • wielcy liderzy (8)
  • work-life balance (1)
  • zarządzam ludźmi (2)
  • zdrowie managera (4)

   © Copyright 2017 Marcin Masłowski   Polityka prywatności

Ta strona używa cookies, by poprawić jej działanie. Polityka prywatności.
Akceptuję

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Always Enabled
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
SAVE & ACCEPT